Systém podpory nadání pro školy

Každý špičkový manažer má k dispozici odborné konzultanty.


Ředitel školy by neměl být výjimkou!

● Zajištění bezpečného a podporujícího prostředí pro žáky a učitele.

● Stanovení priorit školy, žebříčku hodnot, který usnadní každodenní rozhodování.

● Nastavení podpory nadání s ohledem na harmonický rozvoj celé osobnosti.

● Využití silných stránek školy rozvoj silných stránek žáků.

● Podpora a inspirace v hledání zdrojů a financí.

● Kvalifikovaný nezaujatý pohled.


Nastavení systému podpory nadání (SPN) na škole

● Jedná se o mentorské vedení/provázení školy v nastavení SPN.

● Školu zastupuje cca 4-členný tým ve složení: vedení školy, zástupci ŠPP a pedagogů

(“nadšenec” do nadání).

● 2-3 členný tým mentorů AFREŠ (projektu Synapse) navštíví školu 2-3-krát.

● Tým použije cca 5 nástrojů pro analýzu a sbírání dat o škole.

● Během návštěv stále probíhá diskuze a střádání podnětů pro následnou tvorbu plánu.

● Po každé návštěvě dostane škola shrnující zprávu.

● Návštěvám předchází úvodní setkání (nebo online schůzka) vedoucího týmu s popisem

možné spolupráce, celého procesu a ze strany školy specifikace poptávky.

● Při závěrečné návštěvě předá tým AFREŠ nebo sám vedoucí týmu výstup, což je plán

školy s nastavením kroků změny.

● Příklady oblastí, které systém podpory nadání ve škole řeší:

○ postoj, hodnoty a vize školy;

○ identifikace nadaných dětí a jejich potřeb;

○ péče o pedagogický sbor a jeho podpora;

○ koordinace podpory nadání;

○ péče a podpora nadaných žáků z pozice UČITELE (co může sám učitel);

○ co nabízí naše škola nadaným dětem?

○ spolupráce (nejen) s rodiči;

○ práce s vysokou citlivostí.